10 reguli in programul de fitness

Pentru a fi eficient, un exercitiu trebuie repetat pana la limita rezistentei muschilor antrenati
Pentru a fi eficient, un exercitiu trebuie repetat pana la limita rezistentei muschilor antrenati

Iata 10 reguli care se aplica oricarui tip de antrenament la sala de fitness, pentru a-l face eficient.

1. Incearca sa-ti depasesti propriile limite. Inca o repetitie astazi, inca cinci minute pe bicicleta mâine si astfel iti creste rezistenta la efort fizic.

2. Pune accent pe calitatea executiei exercitiului, nu pe numarul de repetari. Fii sigura ca urmezi intocmai instructiunile antrenorului si ca executi miscarea corect. Orice miscare gresita poate avea ca efect mai mult rau decât bine.

3. Corectitudine maxima – este un imperativ de care trebuie sa tii seama, altfel te vei alege cu dureri sau chiar cu raniri grave. Fiecare exercitiu trebuie executat incet, iar corpul trebuie sa treaca prin toate pozitiile presupuse de exercitiu. Daca simti ca nu mai reusesti sa faci corect miscarea, diminueaza cantitatea de greutati utilizate.

4. Incepe antrenamentul cu grupele mari de muschi si, treptat, treci la grupele mai mici. Muschii mai mici formeaza, de obicei, punti intre muschii mai mari. Daca iti epuizezi de la inceput aceste mici ajutoare, s-ar putea sa nu mai rezisti pâna la grupele musculare principale.

5. Pentru a fi eficient, un exercitiu trebuie repetat pâna la limita rezistentei muschilor angrenati. In acest fel te asiguri ca grupa musculara respectiva a lucrat la potential maxim. Dupa ce ai atins limita rezistentei, odihneste-te 30 – 60 de secunde inainte de a trece la urmatorul set de exercitii.

6. In medie, un set de 15 repetari ar trebui sa dureze 1 minut si 30 de secunde, plus 30 de secunde de pauza intre seturi de repetari, respectiv 1 minut intre exercitii diferite. Luând in calcul ca vei face 3 seturi de repetari pentru fiecare dintre cele patru tipuri diferite de exercitii, rezulta ca o sesiune dedicata unei parti din corpul tau nu ar trebui sa-ti ia mai mult de 30 de minute.

7. Cea mai importanta parte a programului tau de fitness trebuie sa fi e incalzirea. Daca tratezi cu superficialitate cele 15 minute necesare in acest scop, nu numai ca nu vei avea efectele scontate, dar te poti alege si cu accidentari serioase. La fel de importante sunt miscarile de stretching, la finalul antrenamentului. Pentru a nu te alege cu febra musculara, ofera-ti cinci-zece minute de relaxare si intinde-te.

8. Inregistreaza-ti evolutia: noteaza sperantele, reusitele si esecurile. Acest lucru ar putea fi un factor motivational. Pozele cu evolutia ta pot fi un stimulent la fel de important pentru vointa.

9. Respecta zilele de odihna – exerseaza-ti o singura parte a corpului pe zi. In urmatoarea zi lucreaza o alta parte si tot asa. Fii atenta totusi sa nu faci pauze prea mari intre zilele de exercitii. Muschii au nevoie de pauza, nu de abstinenta.

10. Pentru rezultate maxime, trebuie sa urmezi o dieta fara obiceiuri alimentare daunatoare.

Voteaza

Check Also

Suplimentele multivitamin sunt asemenea unei polite de asigurare: nu se stie niciodata când vei avea nevoie de beneficiile lor

Vitaminizeaza-te, dar cu cap!

Vitaminele si mineralele care se gasesc la farmacie sub forma de pilule pot completa dieta, …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *